پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204277
اشتياق توريست‌هاي آمريکايي به سفر به ايران
تاریخ انتشار : 1394/11/20 09:00:34
نمایش : 1576
علي‌رغم آنکه وزارت خارجه آمريکا به تازگي هشدار جديدي درباره سفر به ايران مطرح کرده شرکت‌هاي خدمات مسافرتي در آمريکا مي‌گويند گردشگران اين کشور مشتاق به سفر به ايران هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شرکت‌هاي خدمات مسافرتي در آمريکا روز دوشنبه از اشتياق گردشگران در اين کشور براي سفر به ايران بعد از رفع تحريم‌ها در نتيجه توافق هسته‌اي خبر مي‌دهند.

روزنامه نيويورک‌تايمز، در گزارشي روز دوشنبه با اعلام اين خبر نوشت: «ايران، دارنده قديمي‌ترين يادبودهاي فرهنگي، از جمله 19 اثر فرهنگي ثبت‌شده در يونسکو است و اراضي اين کشور طيفي از اماکن بياباني گرفته تا تفريح‌گاه‌هاي اسکي دارند.»

ويليام او بيمان، استاد دانشگاه و رئيس دپارتمان باستان‌شناسي در دانشگاه مينه‌سوتا که متخصص امور ايران است مي‌گويد: «اصفهان را مي‌توان با ماچو پيچو (در اسپانيا) يا (معابد) انگکور وات قابل مقايسه کرد. ايننها، مراکز اصلي تمدن هستند که به طرزي دوست‌داشتني، احيا شده‌اند.»

استيو کوتاي که قبلاً وارد کننده بوده و الان شرکت خدمات مسافرتي دارد در گفت‌وگو با نيويورک‌تايمز از مهمان‌نوازي ايراني‌ها تمجيد کرده و درباره احساسش از سفر به ايران مي‌گويد: «هيچ‌وقت اينقدر حس محبوب بودن نداشته‌ام.»

نورمن هاو، مدير شرکت «باترفيلد و رابينسون» مي‌گويد درخواست‌هاي سفر به ايران طي چند ماه اخير افزايش داشته است. شرکت او قرار است ماه نوامبر سفري به ايران ترتيب دهد.

درخواست براي ورود به ايران در حالي رو به فزوني است که وزارت خارجه آمريکا اخيراً هشدار تازه‌اي درباره سفر به ايران صادر کرد.

به نوشته نيويورک‌تايمز، علاوه بر اين چالش، فرايند اخذ رواديد براي سفر به ايران ممکن است چندين ماه طول بکشد. ضمن اينکه محدوديت‌هاي بانکي که تا اندازه زيادي براي استفاده از دستگاه‌هاي خودپرداز مشکل ايجاد مي‌کند باعث مي‌شود مسافران به ايران مجبور به حل پول نقد باشند.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html